DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Auta

Auta od firmy Lamborghini

Lamborghini Countach

Countach měl mimořádně širokou karoserii, těsnou kabinu a velice malý zavazadlový prostor. To však bylo nutnou daní za použitý motor V12 s obrovským výkonem. Vozy měly ale dokonalé rozložení hmoty.     Motory Přehled technických dat jednotlivých modelů: Model Objem Výkon Max. kroutící moment Kompresní poměr Příprava paliva Studie LP500 4 971 cm³ 328 kW (446 koní) 448 Nm při 5 750 ot./min 10,5:1 Karburátor LP400 3 929 cm³ 276 kW (375 k) 361 Nm při 5 000 ot./min 10,5:1 Karburátor LP400S 3 929 cm³ 261 kW (355 k) 356 Nm při 5 000 ot./min 10,5:1 karburátor LP500S 4 754 cm³ 276 kW (375 k) 418 Nm při 4 500 ot./min 9,2:1 Karburátor LP5000S QV 5 167 cm³ 335 kW (455 k) 500 Nm při 5 200 ot./min 9,5:1 karburátor Všechny verze dvanáctiválců byly osazeny šesti karburátory Weber a dvěma elektrickými čerpadly Bendix, pouze typ 5000QV ve verzi pro americký trh používal vstřikování paliva Bosch K-Jetronic.   Jízdní výkony, spotřeba, hmotnost Modell Maximální rychlost Zrychlení z 0 na 100 km/h Ø spotřeba na 100 km Hmotnost Studie LP500 306 km/h 5,5 s --- litrů 1 130 kg LP400 288 km/h 5,4 s --- litrů 1 065 kg LP400S 275 km/h 5,9 s --- litrů 1 200 kg LP500S 290 km/h 5,4 s 26 litrů 1 480 kg LP5000S QV
25 Anniversary
295 km/h 5,0 s 20-30 litrů 1 490 kg   Rozměry délka 4 140 mm šířka 2 000 mm výška 1 070 mm    
V roce 1985 následovala verze
 
Countach LP500S
 

 Lamborghini Countach je sportovní automobil vyráběný italskou automobilkou Lamborghini v letech 19741990. Countach byl následníkem Lamborghini Miura a předchůdcem vozů Lamborghini Diablo.

Studie vozu s označením LP500 byla představena začátkem března 1971 na ženevském autosalonu, v té době se jednalo o kupé vysoce futuristických tvarů. Původně nebylo počítáno se sériovou výrobou. Po úspěchu studie na autosalonu však vedení automobilky rozhodlo o vývoji nového vozu na bázi modelu LP500. Objem původního vidlicového dvanáctiválce byl v sériovém modelu snížen z pěti na čtyři litry. Označení LP pochází z italského Longitudionale Posteriore, což označuje polohu motoru, uloženého podélně vzadu. První vůz byl zákazníkovi dodán 11. dubna 1974.

Menšími úpravami prošla také karoserie. Vozy se prodávaly pod názvem Countach, což znamená v piemontském dialektu „div“ (výraz je však používán piemontskými muži jako výraz obdivu při spatření krásné ženy[1]).

 

Lamborghini Countach LP500   Pohled shora  

 

Quattrovalvole (krátce Countach LP5000S QV) s motorem 5 167 cm³ a čtyřmi ventily na válec (z italštiny Quattro: čtyři; Valvole: ventil). Dosahoval výkonu 455 koní, čímž předstihl svého nejbližšího konkurenta - vůz Ferrari Testarossa. Posledním vyráběným modelem řady Countach byl v letech 19881990 Lamborghini Countach 25 Anniversary, jubilejní typ k pětadvacátému výročí firmy Automobili Lamborghini.       0S

 

 

Lamborghini LM

 

 
 
LM 002

Lamborghini LM byla série terénních automobilů firmy Lamborghini vytvářená od konce 70 let, kdy společnost změnila majitele. Postupně bylo vyrobeno několik prototypů, do sériové výroby se dostal typ LM 002. Aktivity s terénními vozy dostaly automobilku do červených čísel za kterých se dostala až po přechodu pod Volkswagen Group. Automobilka plánovala účast na Rallye Paříž Dakar v roce 1988. Z důvodu finančních potíží byl start zrušen.

 

 LM 001

Tento prototyp byl představen v roce 1981. Byl vyroben se stejným záměrem jako typ Cheetah, tedy jako bojové vozidlo pro americkou armádu. Ta už ale v té době používala automobily Hummer. Vozidlo bylo poháněno stejným osmiválcem jako Cheetah. Časem se plánovalo použití dvanáctiválce o objemu 4,7 litru. typ LM 001 byl vyroben jen v jednom exempláři. Po neúspěchu u americké armády byl nabízen stejně neúspěšně arabským šejkům.

 

 LMA

Objevil se v roce 1982. Poprvé se u něj motor kvůli přehřívání přestěhoval zezadu dopředu. U vozu byly zesíleny účinky brzd a zlepšena stabilita. Vozidlo poháněl stejný dvanáctiválec o výkonu 332 koní. Maximální rychlost byla kolem 200 km/h a zrychlení z 0 na 100 činilo 12 sec. On půl tuny se zvětšila hmotnost. Pětistupňová převodovka pocházela z modelu Countach. Za jízdy bylo možno vypnout náhon přední nápravy. Ve voze byla instalována satelitní navigace. Do nádrže se vešlo 290 litrů paliva. Opět byl vyroben jen jeden kus.

 

 Rozměry

  • 4790/2000/1850 mm
  • rozvor 2950 mm
  • světlá výška 295 mm
  • hmotnost 2600 kg

 

 LM 004

Tento prototyp vznikl v roce 1984 jako předobraz sériového modelu. Do prototypu byl uložen lodní motor o objemu 7,2 litru.

 

 LM 002

První terénní model, který se dostal do sériové výroby v roce 1986. Automobily poháněl dvanáctiválec o objemu 5,1 litru a výkonu 450 koní. Zrychlení bylo zkráceno na 8,5 sec. a maximální rychlost byla až 210 km/h. První exemplář si koupil marocký král. Firma Pirelli pro automobil vyrobila speciální pneumatiky Scorpion. Auto mělo pětimístnou karoserii, na korbě bylo místo pro další 4 cestující. Saúdská Arábie objednala 300 kusů do své armády. 60 kusů bylo objednáno americkou armádou. Americké armádní typy s kulometem dostaly vtipnou přezdívku "Rambo Lambo". Objednávky byly zredukovány a celkem bylo i s civilními verzemi vyrobeno pouze 328 vozů. Výroba byla ukončena v roce 1992.

 

verze 6x6

Údajně byla tato verze vyrobena na zakázku pro arabského miliardáře. Automobil však ve skutečnosti nikdo neviděl

 

 LM 003

Tento prototyp byl na rozdíl od ostatních modelů poháněn vznětovým agregátem VM Motori 3,5. 130 koní výkonu ale nestačilo k pohonu takto těžkého vozu a vznětová verze se do sériové výroby nedostala.

Lamborghini Espada

 
Lamborghini Espada na Palo Alto Concours dElegance ve Stanfordu

Lamborghini Espada byl první čtyřmístný sportovní automobil značky Lamborghini.

Espada se poprvé představila v roce 1968. Vyráběla se deset let od roku 1968 do roku 1978. Bylo vyrobeno 1217 vozů. Automobil navrhl Bertone.

Na rozdíl od jiných sportovních čtyřmístných vozů, které měly pouze nouzové zadní sedačky, měla Espada dvě další plnohodnotné sedačky, které nabízely skutečný luxus a pohodlí. Ve své době se jednalo o nejrychlejší čtyřmístný sériově vyráběný automobil. Z této pozice vytlačil automobilku Rolls-Royce. Tento model se stal jedním z nejúspěšnějších vozů značky.

Motor je vidlicový dvanáctiválec s výkonem 325 koní(1. verze). Ta dosahovala max. rychlosti 240 km/h. 2. verze z roku 1970 měla ještě o 15 k navíc a 3. verze (1972) dokonce 365 k. Díky tomu se max. rychlost u druhé a třetí verze zvýšila na 250 km/h. První vozy se musely obejít bez posilovače řízení zatímco u dalších byla i možnost volby 3 stupňové automatické převodovky. Možná byla samozřejmě manuální - stupňová.


Lamborghini Miura  
Lamborghini Miura
 
Lamborghini Miura 1968

Lamborghini Miura byl po voze 350 GT druhým sériově vyráběným automobilem firmy Lamborghini. Vyráběl se v období let 1966 až 1973 v továrně firmy v Sant'Agata-Bolognese. Jejím následníkem byl vůz Lamborghini Countach.

Miura je mnohými považována za nejkrásnější sportovní automobil této italské značky. Vůz byl poprvé představen v roce 1965 na turínském autosalonu a ihned se stal senzací. Oblíbil si jej i zakladatel firmy Ferruccio Lamborghini. Své jméno získala podle španělské bojové rasy býků miura. Design vozu navrhl teprve pětadvacetiletý Marcell Gandini. Ten navrhl také design neméně známého vozu Lancia Stratos. Typickým znakem Miury byly „oční řasy“ kolem světlometů.

Vůz byl průkopníkem v uložení motoru. Právě v tomto voze byl poprvé motor uložen uprostřed. Největší konkurent firma Ferrari toto řešení použila až o 7 let později. Motor byl vidlicový dvanáctiválec o výkonu 350 koní a dosahoval senzační maximální rychlosti 275 km/h. V roce 1971 se objevil typ SV, který měl dokonce o 35 k více, tedy 385 k. Měl naprosto přepracované zadní i přední odpružení, protože si někteří zákazníci stěžovali na aerodynamický vztlak při vyšších rychlostech. Při tom se některým mírně zvedal předek vozu. Tento typ byl ve výrobě pouze rok a byl nahrazen typem LP 400.

 
Lamborghini Miura
 
 
 

Lamborghini 350 GT

 
Lamborghini 350 GT

Lamborghini 350 GT se stal prvním sériově vyráběným vozem firmy Lamborghini. Představen byl na turínském autosalonu v roce 1963. Vozy se vyráběly od roku 1964 do roku 1968 a bylo vyrobeno pouhých 143 kusů. Design navrhla milánská firma Touring, která byla inspirována závodním prototypem 350 GTV. Vyvarovala se klasických tvarů ve stylu společnosti Pininfarina a navrhla pozoruhodné linie na první pohled rychlého kupé. Přesto se zdálo, že vozu něco chybí a auto postrádalo slavnostní charakter.

Srdce vozu tvořil vidlicový dvanáctiválec se 4 vačkovými hřídeli se sklonem 60 stupňů. Motor poskytoval výkon 270 koní. Vůz dosahoval senzační maximální rychlosti 245 km/h.

  • Motor: vidlicový dvanáctiválec
  • Výkon: 280 k
  • Max. rychlost: 245 km/h
  • Objem: 3664 cm3
  • Převodovka: 5stupňová mechanická
  • Počet vyr. vozů: 143
 

Lamborghini Diablo

 
Lamborghini Diablo
 
 
Dodnes je vrcholným symbolem síly, rychlosti a řidičského opojení a v řadě nezkrotných býků útočících na vaše smysly stále zaujímá jedno z prvních míst.

Lamborghini mělo vždy smysl pro vytváření dramatických aut. V šedesátých letech minulého století přišla jako první převratná Miura se svým nepřekonatelným vzhledem, silou a hlavně neobvyklým konstrukčním řešením s uložením motoru před zadní nápravou. Její příchod vzbudil senzaci a rivalita proti rudým vozům z Maranella byla na světě. O to ale panu Lamborghinimu přece šlo. O generaci dál následovalo Miuru svalnaté sci-fi monstrum Countach, jehož hranaté tvary připomínaly všechno možné, jenom ne sportovní automobil. Po několika modifikacích a speciálních edicích však bylo nezvyklé ticho.

Všem bylo jasné, že se v městečku St. Agatta něco děje, ale trvalo několik let, než svět dostal novou ikonu. Objevila se v lednu 1990, kdy se Monte Carlo během několika málo hodin stalo pupkem celého motoristického světa. Lamborghini tady totiž představilo nového býka s příznačně pekelným názvem – Diablo.

Jeho vzhled šokoval. Až komicky svalnatá karoserie s krátkou přídí a monstrózní zadní částí nese řadu charakteristických znaků Lamborghini. V křivkách mohli první pozorovatelé rozpoznat linie z obou předchozích modelů značky, ale Diablo bylo ve všech ohledech přehnané. Divoké, agresivní, nekompromisní, to vše sálá z nahrbené karoserie jak radioaktivní materiál.

Čtyři roky vývoje nového modelu začaly na kreslícím stole dvorního designera Marcella Gandiniho, který vytvořil první skicy hranatého Diabla. Tehdejší vlastník, koncern Chrysler, ale požadoval větší kvalitu, více bezpečnosti a hlavně více rychlosti, a tak přišly ke slovu zkoušky v aerodynamických tunelech. Výsledkem je oproti původním návrhům zaoblená karoserie se strmou přídí, ucelenou linií a klínovitou siluetou. Nově byly použity odlehčené materiály s vysokou pevností. Diablo tak zůstalo na svou dobu extrémně pevné, ačkoli šla váha dramaticky dolů.

První generace z let 1990-1994 má v souladu s tradicí Lamborghini podélně uložený dvanáctiválec o objemu 5,7 litru před zadní nápravou, který pohánání zadní kola. Motor má svůj původ v modelu Countach, ale během vývoje byl od základu upraven. Nejdůležitější změnou byla výměna starých karburátorů za nové vícebodové vstřikování, aby se Diablo vešlo do striktních emisních limitů v USA. Výkon motoru se vyšplhal na neuvěřitelných 490 koní při 7000 otáčkách a ve chvíli, kdy otáčkoměr překoná hranici 5000 otáček, poskytuje masivních 580 Nm točivého momentu. Lamborghini udává zrychlení na stovku za 4,2 vteřiny a nejvyšší rychlost 325 km/h, ale jen málo lidí v době jeho vzniku vědělo, Diablo jede ve skutečnosti ještě rychleji. Při testování na okruhu Nardo dosáhli testovací piloti rychlosti převyšující 340 km/h.

Podvozek Diabla je výsledkem dlouhého testování a náročných zkoušek. Propracované zavěšení dvěma příčnými rameny, vinutými pružinami a příčným stabilizátorem na každé nápravě zajišťuje stabilitu jak ve vysokých rychlostech, tak při jízdě na okruhu. Podvozek je tvrdý, ale při běžném ježdění překvapivě poskytuje rozumnou míru komfortu. Na přední nápravě zajišťují trakci pneumatiky o rozměrech 245/40 R17, vzadu odvádějí heroickou práci obří 335/35 R18. Zpomalení 1650 kilogramů těžkého Diabla mají na starost vzduchem chlazené kotouče o rozměrech 330 mm vpředu a 228 mm vzadu. 

Řízení Diabla je stejně démonické jako auto samo, protože řízení nemá posilovač. Pod volantem nezbývá mnoho místa pro kolena a typická poloha při řízení je šitá na míru italským postavám s dlouhýma rukama a kratšíma nohama. Kabinu vyplňuje rámus dunícího motoru a valivý hluk také přidá svůj díl. Většina majitelů se shoduje, že při dlouhých cestách na dálnicích či okreskách dá člověku Diablo co proto. Přes vyšší palubní desku je stížený pohled dopředu, ale oproti modelu Countach je výhled dozadu výrazně lepší, i když stále platí, že uvidíte více z líbivého krytu motoru než ze silnice.

První generace Diabla má pohon zadních kol a za mokra nebo v rychle projížděných zatáčkách má těžká záď Diabla přirozenou tendenci k přetáčivosti. Tvrdý podvozek přenáší jakoukoli nerovnost do interiéru a hlavně do beder řidiče. Vzhledem k velkým rozměrům a nízkému předku není Diablo stavěné na městský provoz nebo úzké točité silnice. Zápas s volantem při rychlostech pod 40 km/h začne být po několika minutách únavný a někteří majitelé také říkají, že brzdy první generace nejsou zcela adekvátní výkonu a po opakovaném tvrdém sešlápnutí vadnou. To vše ale vyváží radost z jízdy, kterou nezkazí ani lacině vypadající ukazatele a občas protestující převodovka. Diablo nabízí v každém okamžiku síly na rozdávání a v dnešní konkurenci se může stále chlubit dechberoucím zrychlením, neuvěřitelnou přilnavostí a nádherným zvukem za zády.

Diablo prošlo během 90. let několika stupni úprav. Po první generaci přišla v roce 1994 verze VT s pohonem všech kol, kdy se v případě prokluzu dostalo na přední nápravu až 17 % výkonu. Na trhu měla největší úspěch, protože většina řidičů se původním Diablem doslova bála jezdit, zatímco pohon všech kol s viskózní spojkou zajisťoval alespoň pocit lepší kontroly. Následovaly verze SE30 (526 koní, snížená váha, lepší aerodynamika) k oslavě třicetiletého výročí značky, model SV (533 koní, upravený motor, obří brzdové komponenty) a také VT Roadster.

Poslední Diabla mají dokonce elektricky stavitelný podvozek, se kterým je možnéí zvednout přední část o několik centimetrů pro překonání vyšších překážek.

I když se jedná o italský supersport se vším, co k tomu patří, kvalita a trvanlivost se všeobecně hodnotí velmi dobře a přínos Chrysleru je ve zpracování oproti starším generacím vidět. Většina majitelů se shoduje na tom, že Diablo není auto, které má dlouho zahálet v garáži. Pokud se s ním jezdí pravidelně, dokáže být překvapivě spolehlivé. Je jasné, že nejvíce namáhanými součástmi budou brzdy a spojka, jejichž výměna není právě lacinou záležitostí. To platí hlavně při jízdě na okruhu, kde se oboje obrousí během pár tisíc kilometrů. Na druhou stranu jsou ale i majitelé, kteří s jednou spojkou najeli přes 80 tisíc kilometrů. Stejně odírané jsou potom pneumatiky, jejichž mamutí rozměr nese příslušnou cenu. Jediným a také očekávaným úskalím bývá elektroinstalace.  

Velký dvanáctiválec je jako každý šlechtěný kus citlivý na pomalé zahřívání, ale pokud se k němu majitel chová slušně, je prakticky nezničitelný.

Pokud byste měli být ve šťastné situaci výběru ojetého Diablu, zamyslete se, která verze je ta nejvhodnější. Platí, že poslední řady jsou nejkvalitnější a také nejvíce vyvážené. Na druhou stranu ale budou i nejdražsí, protože cena Diabla klesá velmi neochotně a pomalu. Počítejte však i s tím, že Diablo je v každém ohledu drahé na pořízení, ale mnohnásobně náročnější na provoz a údržbu. Pokud pomineme tragické částky za pojištění, počítejte s neméně vysokými náklady na výměnu běžných součástí a také pravidelný značkový servis, za kterým budete muset za hranice. Pro představu uvádíme, že na kompletní spojku budete potřebovat zhruba 150 tisíc korun, brzdový kotouč vyjde na dvacet tisíc a třeba takové čelní sklo stojí přes 70 tisíc. Pravidelné prohlídky jsou pak odstupňovány v intervalech 12 tisíc kilometrů a každá druhá prohlídka je větší a stojí kolem 80 tisíc. Při pohledu na ceny náhradních dílů pak zůstává spotřeba naprosto zanedbatelnou položkou.

Až se postavíte tváří v tvář prvnímu Diablu a prodávající se bude povzbudivě usmívat, zachovejte chladnou hlavu. Důkladně si auto obejděte a prohlédněte a vyhněte se bouraným kusům. Sice se to říká u všech aut, ale tady to platí dvojnásobně. Tuning není naštěstí u Diabla příliš obvyklou záležitostí, ale i tak zbystřete, pokud zalechnete cokoli o úpravách. Značkový tuning pro Lamborghini je extrémně drahý a majitelé se takových kousků jen neradi zbavují, takže nevěřte ničemu, pokud neuvidíte doklady. Pro klid duše i zachovanou hodnotu při případném prodeji je absolutní nutností kvalitní servisní historie ve značkovém servisu. Pokud budete mít štěstí a narazíte na kvalitní exemplář, neváhejte. Ve chvíli, kdy zaklapnete nůžkovité dveře, zahučí palivová pumpa a za zády vám exploduje extatický zvuk dvanáctiválce, budou všechny okolní motoristické duše s vámi

 
 

Lamborghini Gallardo Superleggera

 
Lamborghini Gallardo Superleggera
 
Kryt motoru i zadní spoiler hrdě odhalují strukturu karbonu, z něhož jsou vyrobeny.
Kromě ocelově šedého laku bude v nab�dce ještě žlutá, černá a oranžová. + zvětšit
Kromě ocelově šedého laku bude v nabídce ještě žlutá, černá a oranžová.
 
Zuřící býk ze Sant’Agaty absolvoval odtučňovací kůru a stal se „velmi lehkým.“
Lamborghini vstupuje na  – pro něj nové – území aut pro skutečné puristy, holdující častým výletům na závodní okruhy, a na pomoc si bere ikonické označení superleggera. V italštině to znamená „velmi lehké“ – v polovině minulého století se tak označovaly sportovní vozy s trubkovým rámem a karoserií z lehkých slitin.

Gallardo pochopitelně nemá trubkový rám. Superleggera v tomto případě znamená odlehčení o jeden metrický cent. Úspory bylo dosaženo použitím karbonových zrcátek, dveřních panelů, kapoty, difuzoru a středového tunelu. Z uhlíkových vláken jsou zhotoveny rovněž skořepinové sedačky. Většina prosklení byla nahrazena průhledným polykarbonátem.

Gallardo Superleggera váží 1330 kg – přibližně stejně jako dobře vybavený Volkswagen Golf. To je však samosebou všechno, co mají tahle auta společná. Atmosféricky plněný vidlicový desetiválec 5,0 l produkuje 530 koní v 8000 ot./min. – o deset koní víc než ve standardním Gallardu. Superleggera dosáhne stokilometrové rychlosti za 3,8 s, tedy o dvě desetiny rychleji než běžný model.

Puristé mohou mít námitky, ale vůz je vybaven poloautomatickou převodovkou e-gear, nikoliv manuálem. Stejně tak může vzbudit nelibost okruhových fanatiků skutečnost, že Superleggeře zůstal pohon všech čtyř kol. Fanoušci totiž spekulovali, že očekávané lehké lambo dostane ortodoxní pohon zadní nápravy. Výjimečnost podtrhují aspoň nové ráfky Scorpius, sportovní podvozek s tužšími tlumiči a semišový volant, abyste se cítili jako účastníci šampionátu FIA GT.

Hovořit o přímé konkurenci je v případě takovýchto aut trochu zavádějící. Majitelem pomyslného intelektuálního patentu na odlehčené sportovní vozy je už do roku 1973 Porsche, jehož 997 GT3 RS dnes představuje nejlepší volbu pro ty, kdo tráví všechen volný čas na Severní smyčce Nürburgringu. Porsche je ale o dost levnější, výkonově slabší a relativně málo exkluzivní.

Jediným přímým rivalem Gallarda Superleggera tak bude netrpělivě očekávané Ferrari F430 Challenge Stradale, jehož debutu se snad dočkáme také příští týden v Ženevě. Duch někdejší rivality mezi Enzem Ferrarim a Ferruciem Lambor
ghinim přetrvává i léta po smrti obou pánů
 

Lamborghini murciélago

alt

Ještě před Vánoci spatřilo světlo světa nejrychlejší Lamborghini na světě...

Lamborghini je lákadlem jako hrom. Poté co bylo vydáno Lamborghini Murciélago LP640 asi každý očekával co bude následovat. Nyní tu máme model LP710. Lamborghini Murciélago LP 710 Audigier  je vybaveno 6.5l V12 motorem a celý jeho design je dotažen k naprosté dokonalosti. Z nuly na sto kilometrů za hodinu zrychlí za 3.2 sekundy a za 10 sekund dokáže zrychlit až na neskutečných 186 km/h. Maximální rychlost tohoto Lamborghini je neskutečných 360 km/h. Pokud byste o něj měli zájem, budete si muset našetřit sumu $692,500 USD.

 
 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek