DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Auta

auta firmy škoda

Škoda Superb

 
Škoda Superb

Škoda Superb je sedan vyšší střední třídy z produkce automobilky Škoda Auto. Byl představen na Ženevském autosalonu v roce 2001 pod názvem Škoda Montreux. V roce 2002 byl (opět v Ženevě) představen koncept Škoda Tudor [1] – sportovní kupé, které ze Superbu vychází.

 

 Historie

 

Označení Superb (anglicky skvělý, vynikající, jedinečný, znamenitý) navazuje na tradici předválečné výroby luxusních automobilů.

  • 1934 - Škoda Superb (typ 640)
  • 1936 - Škoda Superb (typ 902), Škoda Superb (typ 913)
  • 1938 - Škoda Superb OHV (typ 924)
  • 1939 - Škoda Superb 4000 (typ 919)
  • 1941 - Škoda Superb 3000 - KFZ 15 (typ 952)
  • 1942 - Škoda Superb 3000 - KFZ 15 (typ 956)

Několik historických vozů Škoda Superb je k vidění ve Škoda Auto Muzeu [2].

 

 Výroba

Vyrábí se ve výrobním závodě Kvasiny. Vůz je postaven na podvozkové platformě B5, kterou má společnou například s vozem Volkswagen Passat, oproti němu má o 10 cm delší rozvor. Od zahájení prodeje bylo zákazníkům dodáno 95 211 vozů (k 30. červnu 2006). Hranice 100 000 vyrobených vozů byla překročena 17. srpna 2006 [3]. Očekává se, že v roce 2009 bude představen a zahájen prodej nástupce.

 

Výbavy

  • Classic
  • Comfort
  • Elegance
  • Laurin & Klement od MR 2007

 

 Motory

Zážehové

  • 2.0 85 kW
  • 1.8 Turbo 110 kW možno s automatickou převodovkou Tiptronic
  • V6 2.8 142 kW možno s automatickou převodovkou Tiptronic

Vznětové

  • 1.9 TDI PD 74 kW do MR 2006
  • 1.9 TDI PD 77 kW od MR 2006
  • 1.9 TDI PD 96 kW do MR 2006
  • 2.0 TDI PD 103 kW od MR 2006
  • V6 2.5 TDI 120 kW možno s automatickou převodovkou Tiptronic

Škoda Felicia

Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 19942001 vyráběla automobilka Škoda Auto.

Jednalo se o první model na kterém se výrazně projevilo začlenění automobilky do koncernu Volkswagen, mimo jiné použitím koncernové podvozkové platformy A02 a zavedením výrobních specifikací, definovaných bázovým modelem a systémem indexů mimořádných výbav. Koncepčně vůz vycházel z předchozího modelu Škoda Favorit, jeho design byl však pokročilejší, vůz byl osazován různými typy motorů a byl výrazně spolehlivější. Oproti modelu Favorit byly zavedeny do vybraných verzí některé nové prvky jako ABS, posilovač řízení aj.

Jméno Felicia továrna převzala od předchozího sportovního modelu Felicia vyráběného v 60. letech 20. století ve verzích s pevnou nebo skládací střechou.

Vozy se vyráběly také ve verzích Combi a Pickup, varianty byly dle vybavení označovány zkratkami LX, LXi, GLX, GLXi, přičemž písmeno „i“ označovalo motor bez karburátoru, vybavený přímým vstřikováním paliva. V závodě Vrchlabí byla vyráběna i verze pro volný čas s označením výrobní specifikace Fun. Také existuje luxusní specifikace Laurin & Klement, první model značky Škoda sériově osazovaný airbagy.

Motory

Motor Objem Výkon Max. rychlost Max. rychlost-Combi Max. rychlost-Vanplus Max. rychlost-Pickup Zrychlení 0-100 km/h Zrychlení 0-100 km/h-Combi Zrychlení 0-100 km/h-Vanplus Zrychlení 0-100 km/h-Pickup Poznámka
Zážehové
1,3 MPI 1298 cm³ 40 kW (57 PS) 151 km/h 151 km/h 138 km/h 146 km/h 15,5 s 16,5 s 17 s 16 s


Š 781.135 B 1298 cm³ 43 kW (57 PS) 145 km/h 145 km/h 130 km/h 135 km/h 15 s 18 s 18 s 15 s BMM[1], později MPI[2]
Š 781.136 B 1298 cm³ 50 kW (68 PS) 162 km/h 162 km/h 149 km/h 155 km/h 13,5 s 14 s 15 s 14 s BMM, později MPI
AEE 1,6 MPI 1598 cm³ 55 kW (75 PS) 170 km/h 170 km/h ------- ------- 12 s 13 s ------- -------
Vznětové
AEF 1,9 D 1896 cm³ 47 kW (62 PS) 156 km/h 156 km/h 140 km/h 150 km/h 16,5 s 17,5 s 17,5 s 16,5 s vznětový motor
 
 
 

Škoda Fabia


Škoda Fabia
Škoda Fabie
Škoda Fabia
Výrobce Škoda Auto
Koncern VW
Produkce (od-do) 1999 - dosud
Výroba (státy) Česko
Předchozí typ Škoda Felicia
Následující typ Škoda Fabia II
Třída malý vůz
Počet dveří 5-dvéřový
Převodovka manuální pětistupňová nebo šestistupňová, automatická čtyřstupňová
Rozvor (mm) 2462
Délka (mm) 3960
Šířka (mm) 1646
Výška (mm) 1451
Objem nádrže (l) 45

Nový vůz Škoda Fabia byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999. Nenahradil žádný z dosavadních modelů automobilky, ale rozšířil její modelovou nabídku. Od prvního pohledu bylo zřejmé, že si získá sympatie atraktivním designem, poměrem ceny k užitné hodnotě a vysokou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Zkoušky ukázaly, že ve své třídě patří k tomu nejlepšímu, co trh nabízí.

Na českém trhu se Fabia objevila 4. prosince 1999. Vůz je v mnoha ohledech pokrokový, brzy se stal oblíbeným vozem doma i v zahraničí. V roce 2000 se představila karosářská verze Combi a v roce 2001 varianta Sedan. V létě 2004 se začala prodávat také sportovní varianta RS. Od 9. srpna 2004 se vyrábí modernizované provedení (facelift), na první pohled rozpoznatelné podle nového předního nárazníku s kulatými mlhovkami, na zadních lampách se objevilo pověstné C, na zadních sedadlech přibyla třetí opěrka hlavy, nový volant z druhé generace Octavie, nové potahové látky a jiné drobnosti. Výroba hatchbacku byla ukončena 13. dubna 2007.

Světová premiéra Fabie druhé generace se uskutečnila 6. března 2007 na Ženevském autosalonu.

 

 Karosářské verze

  • Hatchback
  • Combi
  • Sedan
  • Praktik

 

Výbavy

  • Fabia
  • Classic
  • Ambiente do 08/2004 Comfort
  • Elegance
  • RS

 

 Motory


Škoda Auto, 1980–současnost
  1980 1990 2000
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Malé Škoda 742    
  Favorit    
    Forman    
    A02 Felicia  
    A04 Fabia  
      Fabia II
Nižší střední     A4 Octavia  
      A5 Octavia II
Vyšší střední       B5 Superb
MPV       A05 Roomster
 
 
 

Škoda Yeti

 
 
 
Škoda Yeti II

Škoda Yeti je plánovaný model automobilu, který se bude vyrábět ve výrobním závodě ve Kvasinách patrně od roku 2009. Studii tohoto vozu představila roku 2005 společnost Škoda Auto na ženevském autosalonu. Koncept tohoto automobilu byl představen ve dvou variantách – Yeti (modré SUV) a Yeti II (oranžový kabriolet s kombinací pevné a plátěné střechy, představen v roce 2005 na autosalonu ve Frankfurtu). Zajímavostí je, že designeři při výrobě modrého konceptu zapomněli na vnitřní zpětné zrcátko.



Škoda Forman 

 
Škoda Formanje kombi na základu Škody Favorit. Vyráběl se od roku 1990 (tři roky od začátku výroby Favoritu, pick-up se vyráběl až od r. 1991). Výroba byla ukončena v roce 1995.

 

Technické parametry

Rozměry
Délka 4 160 mm
Šířka 1 620 mm
Výška 1 425 mm
Rozvor 2 450 mm
Rozchod přední nápravy 1 420 mm
Rozchod zadní nápravy 1 380 mm
Hmotnosti
Celková hmotnost 1 370 kg
Hmotnost prázdného vozidla 920 - 930 kg
Maximální zatížení přední nápravy 690 kg
Maximální zatížení zadní nápravy 760 kg

 

Škoda Roomster

Škoda Roomster
Škoda Roomster
Škoda Roomster
Výrobce Škoda Auto
Koncern VW
Produkce (od-do) 2006 - dosud
Výroba (státy) Česko
Třída malý rodinný vůz, MPV
Počet dveří 5-dvéřový
Motor(y) 1.2 12V (51kW),
1.4 16V (66kW),
1.6 16V (77kW),
1.4 TDI (51kW),
1.4 TDI (59kW),
1.9 TDI (77kW)
Převodovka manuální pětistupňová
Rozvor (mm) 2617
Délka (mm) 4205
Šířka (mm) 1684
Výška (mm) 1607
Hmotnost (kg) 1175
Zavazadlový prostor (l) 450/1555
Objem nádrže (l) 55
Designer Thomas Ingenlath

Škoda Roomster je modelem z produkce firmy Škoda Auto. Jedná se o kompaktní rodinný vůz, někdy také označovaný jako MPV. Na českém trhu se vůz začal prodávat 1. června2006.

Sériový model Škoda Roomster, který byl představen v březnu 2006 na Ženevském autosalonu vychází ze stejnojmenné studie, která byla představena na podzim 2003 na frankfurtském autosalonu (IAA).

 

V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce, zavedené s výběhem modelu A02 - Škoda Felicia. Cílem je podle vnitrokoncernové politiky zvětšit míru odlišení jednotlivých koncernových vozů v rámci třídy.
Od roku 2007 je v nabídce kromě přepážky N1 také užitková verze Roomsteru s názvem Škoda Praktik.

 

 Výroba

Vůz Škoda Roomster je vyráběn ve výrobním závodě v Kvasinách. V současné době se vyrábí ve dvou směnách a každých 7 minut vyjede z linky jeden vůz - denně 120 vozů. Do konce roku se mělo vyrábět ve třech směnách a cílem je jedno auto za 3,7 minuty - denně 350 vozů. Počítá se s prodejem 80 000 vozů ročně. Za první měsíc prodeje (červen 2006) bylo zákazníkům dodáno 843 vozů.

 

Rozměry

Vnější Rozměry

  • Délka: 4 205 mm
  • Šířka: 1 684 mm
  • Výška (pohotovostní zatížení) 1 607 mm
  • Rozvor: 2 617 mm
  • Světlá výška: 140 mm
  • Rozchod vpředu: 1 436 mm
  • Rozchod vzadu: 1 500 mm

Vnitřní rozměry

 
Škoda Roomster, 2006
  • Šířka v loktech na předních sedadlech: 1 380 mm
  • Šířka v loktech na zadních sedadlech: 1 400 mm
  • Míra pohodlí vpředu (max./min.): 1 063/843 mm
  • Míra pohodlí vzadu (max./min.): 945/700 mm
  • Efektivní prostor pro hlavu vpředu: 1 029 mm
  • Efektivní prostor pro hlavu vzadu: 1 009 mm
  • Objem zavazadlového prostoru do výše zadního plata: 450-530 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopených zadních sedadlech: 1 555 l

Zadní sedadla jsou dělená a odnímatelná v poměru 40 - 20 - 40 procent.

 

 Barvy

Unibarvy

  • Bílá Candy
  • Modrá Dynamic
  • Červená Corida

Metalické

  • Černá magická s perleťovým efektem
  • Modrá Storm metalíza
  • Zelená Olive metalíza
  • Stříbrná diamantová metalíza
  • Zelená Highland metalíza
  • Modrá Ocean metalíza
  • Červená Flamenco metalíza
  • Béžová Capuccino metalíza
  • Šedá Anthracite metalíza

 

 Výbavy

  • Roomster
  • Style
  • Sport
  • Comfort
  • Skaut

 

 Motory

Zážehové

  • 1.2 12V 51kW (68hp)
  • 1.4 16V 63kW (84hp)
  • 1.6 16V 77kW (103hp)[1]

Vznětové

  • 1.4 TDI 51kW (68hp)
  • 1.4 TDI 59kW (79hp)[2]
  • 1.9 TDI 77kW (103hp)
  1. ↑ Bude k dispozici také s automatickou převodovkou - od roku 2007.
  2. ↑ K dispozici i s filtrem pevných částic (DPF).

Škoda Favorit

 

 
Škoda Favorit LX (1994/95)

Škoda Favorit je model osobního automobilu vyráběný automobilkou Škoda od roku 1988 do roku 1995. Automobil byl poprvé představen v roce 1987 na strojírenském veletrhu v Brně. Pro tuzemský automobilový průmysl znamenal Favorit velký krok vpřed. Stal se druhým automobilem (po Ladě Samaře) v bývalých komunistických státech, který nebyl licenční a svými vlastnostmi se mohl ve své třídě postavit vedle západoevropských aut. Měl hospodárné provozní vlastnosti a zájem o něj překonával výrobní kapacity.

 

Historie

 
Škoda favorit racing

Koncepce osobních automobilů se u hlavních evropských výrobců koncem 70. let 20. století orientovala na pohon přední nápravy a příčně uložený motor. Vozidla s takovou koncepcí dosahovala menších rozměrů, nižší hmotnosti a nižší spotřeby. Po neúspěšných jednáních Škodovky s firmami Volkswagen, Renault, Fiat o koupi licencí a technologie na výrobu takové koncepce vozidla, se Škoda rozhodla uskutečnit vlastní vývoj vozidla s poháněnou přední nápravou.

Vedoucím vývoje nového automobilu byl v březnu 1983 pověřen Petr Hrdlička, syn někdejšího vrchního ředitele, který působil v továrně od roku 1942. Nový ředitel začínal jako učeň a jeho osobní i rodinná historie byla spjatá s firmou a projekt nového vozidla od začátku chápal jako prestižní úkol. Vyžadoval vysoké pracovní nasazení a při jednaní s lidmi byl nekompromisní a někdy i bezohledný a despotický. Zůstala už jen maličkost, totiž za dva a půl roku vyvinout automobil a postavit továrnu, i přestože tato operace obvykle trvá pět roků.

Hrdlička hned po svém jmenování navázal kontakt s designerskými firmami Pininfarina, Ital Design a Bertone, ohledně návrhu karoserie nového automobilu. Nejvýhodnější nabídku učinila firma Bertone, a proto s ní byla 1. června 1983 podepsána smlouva. Ještě v září 1983 odjeli pracovníci vývoje škodovky do Itálie, kde jim byl představen v měřítku 1:5 a v prosinci byla do Mladé Boleslavi dodána maketa v měřítku 1:1. Karosérie prvního auta byla hotová na Silvestra 1984.

Problémem však byl ještě motor, který měl být podle původních představ převzatý ze Škody 120. Evropské hospodářské společenství přijalo v listopadu 1983 přísnější předpisy o emisích – začínala éra bezolovnatého benzínu, katalyzátorů a elektronických karburátorů. Tento motor však nebyl vůči bezolovnatému palivu odolný, takže konstruktéři museli udělat značné úpravy motoru. Významnou spolupráci přinesla firma Porsche, se kterou Škoda podepsala smlouvu o odhlučnění a zavěšení motoru.

V prosinci 1984 nastal čas intenzivních zkoušek, při kterých pomáhala i kopřivnická Tatra, která měla vlastní zkušební polygon. Od září 1986 jezdila auta životnostní zkoušku na 150 000 km. Výsledky byly souběžně porovnávány se zkušebními auty Fiat Uno a Volkswagen Golf. Škoda Favorit dopadla dobře.

 

Technické parametry

 
Škoda Favorit

 

 

Rozměry

Model Favorit Forman Pick-up
Délka 3 815 mm 4 160 mm 4 065 mm
Šířka 1 620 mm 1 620 mm 1 620 mm
Výška 1 415 mm 1 425 mm 1 430 mm
Rozvor 2 450 mm 2 450 mm 2 450 mm
Rozchod přední nápravy 1 420 mm 1 420 mm 1 420 mm
Rozchod zadní nápravy 1 380 mm 1 380 mm 1 380 mm

 

 Hmotnosti

Model Favorit Forman Pick-up
Celková hmotnost 1 325 kg 1 370 kg 1 360 kg
Hmotnost prázdného vozidla 875 - 895 kg 920 - 930 kg 860 kg
Maximální zatížení přední nápravy 690 kg 690 kg 690 kg
Maximální zatížení zadní nápravy 700 kg 760 kg 800 kg
 
 

Škoda Octavia (1959)

 
445/Octavia Super

Vůz Škoda Octavia se začal vyrábět v roce 1959. Vznikl modernizací vozů Škoda 440 respektive Škoda 445.

 

 Historie

Po úspěšném modelu Škoda 440, který zaznamenal ohlas i v zahrančí, se vedení automobilky Škoda rozhodlo pokračovat vozidlem postaveným na jeho základu. Vznikla tak Škoda Octavia. Vůz byl na první pohled velmi podobný svému předchůdci, protože karosérie zůstala až na určité detaily, jako jsou jsou přední maska, zadní světlomety apod., prakticky nezměněna. Uvnitř se však nacházelo hned několik nových prvků. Prvním novým prvkem je řešení přístrojové desky, která je nyní plošší a přehlednější. Druhým novým prvkem byla zcela přepracovaná přední náprava, která již nebyla odpružena příčným listovým perem, ale vinutými pružinami. To mělo za následek zlepšení jízdních vlastností a současně se zlepšila možnost seřizování geometrie nápravy. Zadní náprava zůstala víceméně původní, odpružená příčným listovým perem. Octavia měla všechna kola nezávisle zavěšená,což jí dávalo na tehdejší dobu vynikající jízdní vlastnosti.

V roce 1960 se objevuje nová karosářská varianta combi. Vyniká svým vnitřním prostorem a pomalu si získává srdce uživatelů.

V následujícím roce prochází Škoda Octavia vzhledovou modernizací, která je nejvíce patrná na zadní části vozu. Víčko nádrže již není vystaveno na odiv a je elegantně zakapotováno dvířky, otevíranými zevnitř vozu a hlavně vůz dostává na zadní blatníky elegantní "ploutvičky", které jsou zakončeny novými kryty světlometů ve tvaru kapky.

Kromě standardní Škody Octavia vznikají její ostřejší verze. Jsou to Škoda Octavia Super a Škoda Octavia TS, které jsou charakterizovány zvýšeným výkonem svých motorů.

Vozy Škoda Octavia se staly oblíbenými nejen v zemi svého vzniku, ale i v zahraničí. Na svou dobu se jednalo o levný, spolehlivý a dobře ovladatelný vůz. Verze s karosérií typu tudor se přestala vyrábět v roce 1964 a byla nahrazena novým typem Škoda 1000MB, vozy s karosérií combi se ve výrobě udržely až do roku 1971, protože automobilka Škoda za ně neměla adekvátní náhradu.


 

Octavia a sport

Na počátku šedesátých let 20.století se vozy Škoda zúčastňují různých automobilových soutěží, včetně slavné Rally Monte Carlo. V roce 1961 se v Monacu finská posádka Keinänen - Eklund umístila na neuvěřitelném 6.místě absolutně a 1.místě ve skupině.

V roce 1962 se Rally Monte Carlo zúčastňuje již 16 Octavií s posádkami z osmi zemí. Stejně jako před rokem ve třídě jasně dominuje finský závodník Esko Keinänen a vítězí před čtveřicí vozů Alfa Romeo. V tomto roce nezústalo jen u úspěchu z Monaca. Skvělý výsledek se udál při sněhové rally ve Finsku,kde Eklund vybojoval s vozem Octavia TS čtvrté místo absolutně a úplně nejlepší výsledek přišel na finské Rally tisíc jezer, kde opět Esko Keinänen dokázal porazit všechny soupeře vyjma jednoho a celkově si dojel pro stříbro, přičemž jasně opanoval svou třídu.

Ani v roce 1963 nezůstala Octavia bez úspěchu. Do třetice se jí podařilo zvítězit ve své třídě v Monacu.Tentokrát díky norské posádce Gjölberg - Karlan jedoucí s Octavií TS


Motor řadový čtyřválec OHV - 1089 cm 3 29,4 kW, Octavia super 1221 cm 3, 33 kW, Octavia combi 1221 cm 3, výkon (dle roku výroby) 33-36 kW

rozměry 4065x1600x1430 mm

rozvor - 2390 mm rozchod - 1200/1250 mm

nejvyšší rychlost - 115 km/h

 

Škoda Felicia (1959)

 
Škoda Felicia, 1962

Škoda Felicia je model automobilu vyráběný československou automobilkou Škoda v letech 1959-1964. Automobil Škoda Felicia byl jediný sériově vyráběný kabriolet automobilky Škoda. Jeho předchůdcem byla Škoda 450, která se lišila přední nápravou s listovými pružinami. Škoda Felicia sa vyráběla v závodě Kvasiny. Bylo jich vyrobeno 14 852 kusů + 1 010 starších Škoda 450. Ve výrobě procházely modely mírnými změnami. Při přechodu ze Škody 450 na Škodu Felicii bylo nejviditelnější změnou pojmenování a modernizace přední nápravy z listového na vinuté odpružení. Změnou prošla i palubní deska. Od modelu 1961 se řazení přesunulo zpod volantu na podlahu a maska „žralok“ byla nahrazená maskou používanou na modelech Octavia. Nejsilnější verzí byla Škoda Felicia Super, s objemem motoru 1 221 ccm.

 Škoda 720 

Škoda 720 byl prototyp vozu klasického uspořádání pohonu, který se Mladé Boleslavi vyvíjel v roce 1967 - 72 a měl nahradit dosluhující Škodu 1000 MB s motorem vzadu. Na tvaru karoserie se podílela italská firma Ital Design. Při návrzích se uvažovalo i o pokrokových prvcích jako automatická převodovka, klimatizace či posilovač řízení. Š720 měla mít dva motory: 1250 a silnější 1500, kdy silnější verze měla mít vpředu čtveřici světlometů. K výrobě ale nikdy nedošlo a řadu 1000 nahradila v roce 1969 řada 100/110. Dochovaly se pouze dva prototypy, z každé motorizace jeden. V červené barvě model s motorem 1.5 litru a v modré barvě model se slabším motorem 1.2 litru.

 

Technické údaje

Motor: řadový čtyřválec OHC

  • 1498 cm3 87 koní při 5500 1/min, 125 N.m při 3500 1/min
  • 1236 cm3 67 koní při 5600 1/min, 98 N.m při 4000 1/min

'Karoserie'

  • Sedan - délka 4360 mm výška 1410 mm
  • Kombi - délka 4420 mm výška 1410 mm
  • Kupé - délka 4360 mm výška 1390 mm

Šířka všech verzí 1630 mm

Rozvor 2550 mm

Zavazadlový prostor: sedan 360 litrů

Hmotnost

  • pohotovostní
    • kupé 1061 kg
    • kombi 1065 kg
  • celková - sedan 1525 kg

Spotřeba 10,6 l/100km

Maximální rychlost

  • motor 1500 cm3 - 152 km/h
  • motor 1250 cm3 - 136 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

  • motor 1500 cm3 - 18,8 s
  • motor 1250 cm3 - 24.2 s

Předpokládaná cena v roce 1974 od 35 000 Kčs (průměrná mzda v roce 1975 byla 2313 Kčs)

 
 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek