|
Auta od firmy mazda | |
Mazda 3
Mazda3 (též Mazda 3) je osobní automobil nižší střední třídy vyráběný automobilkou Mazda v Japonsku. Na japonský trh se dodává pod názvem Mazda Axela. Vůz Mazda3 byl uveden na trh s modelovým rokem 2004 a nahradil dřívější model Mazda 323 (též zvaný Familia nebo Protegé). Sportovní varianta automobilu Mazda3 se prodává v Evropě pod názvem Mazda3 MPS, v Severní Americe jako Mazdaspeed3.
Model Mazda3 byl motoristickými novináři přijat obecně pozitivně.[1][2][3] V roce 2006 byl tento vůz druhým nejprodávanějším automobilem v Kanadě, v letech 2005-2007 byl nejprodávanějším vozem v Izraeli. Mazda zvyšuje výrobu v továrnách Hofu 1 a 2, aby uspokojila silnou světovou poptávku přesahující 300 000 kusů ročně.
Konstrukce
Automobil Mazda3 je založen na globální platformě Ford C1, společně vyvinuté automobilkami Mazda, Volvo a Ford a používané též pro vozy Ford Focus a Volvo S40. Karoserie vychází z konceptu MX-Sportif a je k dispozici ve dvou variantách, čtřdveřového sedanu, někdy označovaného v Evropě jako "coupé", a pětidveřového hatchbacku, nesoucího v Kanadě, Japonsku a Spojených státech označení Sport.
Přední náprava je založena na vzpěrách MacPherson s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem. Zadní náprava je víceprvková typu "E-link" společnosti Ford se čtyřmi prvky na každé polonápravě a s příčným stabilizátorem, odpružená vinutými pružinami montovanými souose s tlumiči pérování (pro co nejmenší omezení zavazadlového prostoru). Na všech čtyřech kolech jsou standardně kotoučové brzdy, vpředu s kotouči o průměru 300 mm a vzadu 279 mm. Systémy ABS a EBD jsou podle úrovně výbavy montovány standardně nebo za příplatek. Rozměry disků a pneumatik se využívá více, od patnáctipalcových u základní verze po sedmnáctipalcových u vyšších verzí.
Pětidveřová varianta vozu Mazda3 (US)
Při svém uvedení na americký trh byl vůz Mazda3 dostupný pouze ve dvou verzích, "i" a "s", s motorem 2.0, resp. 2.3. Později přibyly i další verze pod označením Touring a Grand Touring. V Velké Británii byly nabízeny verze S, TS, TS2, Sport a nejvyšší verze Mazda 3 MPS (Mazda Performance Series) s přeplňovaným motorem 2.3. Od dubna 2008, kdy došlo ke v zásadě kosmetickému faceliftu, došlo u verzí pro Velkou Británii k určitým změnám, kdy řada nyní začíná verzí S, pak následuje Takara (nahrazující TS), Tamara Special Edition a dále Sport a MPS jako dříve.
Všechny verze používají řadové čtyřválcové motory Mazda MZR různých typů, objemu a výkonu, včetně turbodieselového motoru Mazda Z, v závislosti na konkrétní verzi a trhu. Převodovky jsou pětistupňové manuální a čtyřstupňové automatické. Od modelového roku 2006 je u vozů s motorem 2.3 možno zvolit též pětistupňovou automatickou převodovku. Tato převodovka se nyní stala standardní pro vozy s motorem 2.0 prodávané v Japonsku (pouze u vozů s pohonem předních kol), jakou součást malého faceliftu na začátku roku 2008, který zahrnuje jiný dsign nárazníků a kol, jinou barevnost vozu, tužší rám a lepší materiály v interieru.
Mazda3 MPS (Mazdaspeed3)
Mazda3 MPS (též Mazdaspeed3) je sportovní vůz založený na standardním vozu Mazda3. Tento model by poprvé ukázán v roce 2006 na ženevském autosalonu. V roce 2007 by model uveden na severoamerický trh. V Japonsku se vůz nazývá Mazdaspeed Axela, v Evropě Mazda3 MPS a v Americe Mazdaspeed3. Je konkurentem poslední generace vozů kategorií hot hatch a sportovních kompaktů. Pohání ho čtyřválcový motor MZR 2.3 DISI Turbo, má šestistuňovou manuální převodovku, diferenciál s omezenou svorností, vylepšené brzdy, odpružení, pneumatiky, rám a další zlepšení oproti standardní verzi.
Spolehlivost
Mazda3 patří mezi nejspolehlivější osobní automobily. V žebříčku spolehlivosti sestavovaného organizací TÜV byl vůz Mazda3 vyhodnocen jako nejspolehlivější mezi automobily stáří 1-3 roky, a to s 1,2 % vážných závad[4]. V žebříčku organizace ADAC pak v roce 2007 obsadil 4. místo (ze 16 porovnávaných) mezi vozy nižší střední třídy[5]. Podle zjištění společnosti DEKRA bylo při technických kontrolách vozů Mazda3 do 50 tisíc najetých kilometrů 94 % vozidel bez závad (3. místo ve třídě kompaktních vozů), u vozů s 50 až 100 tisíci kilometry pak 84,5 % bez závad (2. místo)[6].
Mazda 5
Mazda 5
Výrobce Mazda
Další názvy Mazda Premacy
Produkce (od-do) 2005-dosud
Výroba (státy) Japonsko (Hirošima)
Předchozí typ Mazda Premacy
Třída Kompaktní MPV
Počet dveří 5
Mazda 5 je osobní automobil z třídy kompaktních MPV, vyráběný japonskou automobilkou Mazda od roku 2005. Je pokračováním modelu Mazda Premacy, tento název je pro vůz Mazda 5 je v Japonsku používán i nyní. Ford Lio Ho na Taiwanu, který montuje vozy Mazda 5 pro místní trh, zavedl v roce 2007 pro tyto vozy označení Ford i-MAX. Mazda 5 se vyrábí v pětimístné verzi, a dále v šestimístné (pro USA), resp. sedmimístné verzi (pro zbytek světa). Má vlastnosti dodávkových automobilů s téměř plochou podlahou, sklápěcí a odnímatelnou druhou řadou sedadel a sklápěním zadních sedadel do plochy.Obsah [skrýt]
1 Ocenění
2 Ekologie
2.1 Dvoupalivový hybrid
2.2 Plug-in hybrid
2.3 "Biovůz"
3 Reference
4 Externí odkazy
[editovat]
Ocenění Vůz Mazda 5 získal na kanadském hodnocení Canadian Car of the Year v roce 2006 ocenění "Nejlepší nový víceúčelový rodinný vůz". Magazín Consumer Reports ve svém testu ohodnotil vůz Mazda 5 Canadian Car of the Year jako nejlepší "vysoké kombi", nebyla však udělena známka "doporučeno", protože nebyla známa spolehlivost vozu. V dubnu 2006 získal automobil Mazda 5 maximální počet 6 hvězdiček v testu Japan New Car Assessment Program (J-NCAP) v testu ochrany osob na předních sedadlech. V Evropě vůz obdržel v testu Euro-NCAP v září 2005 maximální počet 5 hvězdiček za ochranu "dospělých cestujících. [editovat]
Ekologie [editovat]
Dvoupalivový hybrid
Mazda5 (Premacy) Hydrogen RE Hybrid z roku 2007 V letech 2005 a 2007 byly představeny dva modely Premacy Hydrogen RE Hybrid, dvoupalivové verze s dvourotorovým Wankelovým motorem schopným spalovat vodík a benzin[1]. [editovat]
Plug-in hybrid Mazda vyvíjí konkurenta k vozu plug-in hybrid Chevrolet Volt. Testy pokročily natolik, že má Mazda k dispozici funkční prototyp založený na karoserii Mazda 5.[2]. [editovat]
"Biovůz" Mazda hledá nové technologie pro plasty a textil s cílem být přátelštější k životnímu prostředí. Plánuje uvést své inovace - palubní desku z bioplastů a sedadla z biotextilu - v modelu Mazda 5 na veletrhu EcoInnovasia 2008 v Queen Sirikit National Convention Center v Bangkoku. Až 30 % součástí interieru vozu Mazda 5 je vyrobeno z biomateriálů[3].
Mazda6, též Mazda 6 nebo Mazda Atenza jeosobní automobil střední třídy vyráběnýjaponskou automobilkouMazda od roku2002. Název Atenza se používá pouze v Japonsku, označení Mazda6 pak ve zbytku světa. Vůz Mazda6 nahradil předchozí model626 (Mazda Capella) a od uvedení na trh se ho ve světě prodalo víc než milion kusů - prodejní cíle tak byly dosaženy rychleji než u předchozích vozů Mazda[1].
Mazda6 byl prvním vozem nové generace "stylové", "bystré" a "oduševnělé" řady od Mazdy. Byl následován vozyMazda2 v prosinci 2002,RX-8 v srpnu 2003,Mazda3 v lednu 2004,Mazda5 v létě 2005,MX-5 v říjnu 2005 aCX-7 v listopadu 2006.
Mazda6 se nyní účastní soutěžíSCCAPro Racing Speed World Challenge Touring Car Series. Mazda skončila na prvním místě v soutěži výrobců.[2] Závodníci s vozy Mazda6 také skončili na prvním a druhém místě jezdecké soutěže Touring Car.[3]
První generace (2002–2007)
Modelová řada sestává ze čtyřdveřovéhosedanu, pětidveřovéholiftbacku a pětidveřovéhokombi, prodávaných v severníAmerice jako "Sport Sedan", "5-Door", resp. "Sport Wagon". VAustrálii řada začíná modelem Limited, dostupným pouze jako sedan. Další je Classic, který je k dispozici jako sedan, hatchback nebo kombi. Model Luxury je dostupný ve verzích sedan a hatchback. Nejvyšším modelem je Luxury Sport, dodávaný pouze jako hatchback. Po uvedení na severoamerický trh byla Mazda6 prodávána nejprve jako model 2003 veSpojených státech a jako model 2004 vKanadě. V Evropě byl do roku 2007 nejvyšší sportovní model prodáván ve verzi kombi s turbodieselovým motorem s přímým vstřikem ("DITD") o výkonu 101 kW. Od roku 2008 evropský katalog Mazdy obsahuje pouze verzi "Sport" s turbodieselovým motorem o výkonu 109 kW, verze "Luxury Sport" již v prodeji není.
Kombinace hnacích agregátů obsahují motoryMazda MZR v konfiguracích 1.8 (evropský model L8), 2.0 (evropský model LF) a 2.3 (evropský model L3), nejprve s pětistupňovoumanuální nebo čtyřstupňovouautomatickou (s možností sekvenčního řazení, označovanou jako "Four-Speed Sport AT") převodovkou. Na trhu USA je dostupný také motorDuratec 30 3.0V6, společně s pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou (s možností sekvenčního řazení, označovanou jako "Five-Speed Sport AT") převodovkou. Evropské a australské verze mohou používat i čtyřválcový turbodiesel, který se dodává se šestistupňovou manuální převodovkou a má výrazně většítočivý moment než V6 při nízké spotřebě paliva.
Mazda CX-7
Mazda CX-7
Mazda CX-7 Výrobce Mazda Produkce (od-do) Hirošima, Japonsko Výroba (státy) 2007-dosud Předchozí typ Mazda Tribute (v Japonsku) Třída crossover SUV Počet dveří 5 Motor(y) Mazda MZR 2.3 DISI (přeplňovaný řadový čtyřválec) Rozvor (mm) 2 750 mm Délka (mm) 4 676 mm Šířka (mm) 1 872 mm Výška (mm) 1 646 mm Hmotnost (kg) 1 782 kg
Mazda CX-7 je středně velký osobní automobil kategorie crossover SUV vyráběný japonskou automobilkou Mazda. Jde o produkční verzi konceptu MX-Crossport. CX-7 se vyrábí v Hirošimě (Japonsko) od počátku roku 2006. Model CX-7 byl poprvé veřejně představen na Los Angeles Auto Show v lednu 2006. Výroba byla oficiálně zahájena 20. února 2006 v závodě v Hirošimě. Automobil šel do prodeje na jaře 2006 jakožto modelový rok 2007. CX-7 je první střední SUV vyráběné Mazdou od ukončení výroby modelu Navajo v roce 1994.
Mazda CX-7 obdržela kompletně novou platformu, namísto využití platformy Ford/Mazda CD3 používané většími crossovery Mazda CX-9/Ford Edge/Lincoln MKX a také vozem Mazda6. Používá přední nápravu z minivanu Mazda MPV a zadní z vozu Mazda5. Mnoho ze součástí pohonu na všechna čtyři kola pochází ze sportovního speciálu Mazdaspeed 6 (Mazda6 MPS). Využívá se také přeplňovaný motor z tohoto vozu, a to společně s šestistupňovou automatickou nebo manuální převodovkou. CX-7 má nyní své místo mezi vozy Tribute a CX-9.
Motor a převodovka
Výkon dodává stejný motor, jako se používá u vozů Mazda3 MPS a Mazda6 MPS - zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec Mazda MZR o objemu 2,3 litru. Montuje se společně s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin a je vyladěn na výkon 182 kW (u australského modelu 175 kW) při 5000 otáčkách za minutu a točivý moment 350 N·m již při 2500 otáčkách; 99 % točivého momentu je k dispozici až do 5000 otáček.
Motor MZR 2.3 DISI, používaný u vozů MPS byl u severoamerické verze CX-7 vyladěn tak, aby přinášel točivý moment při nižších otáčkách a omezil tak "turbodíru". To bylo dosaženo díky upravené konstrukci menšího turbodmychadla K04. Britská verze CX-7 má stejné, větší turbodmychadlo K04 a převodovku z řady Mazdaspeed/MPS.
Modelová řada, ceny a vlastnosti
CX-7 má plně nezávislé odpružení kol, kotoučovou brzdu na všech čtyřech kolech (s ventilovanými kotouči) se standardně montovaným ABS, stabilizační systém, protiprokluzový systém a možnost volit mezi pohonem předních kol nebo pohonem všech čtyř kol s aktivním rozdělováním točivého momentu (systém Active Torque-Split). Tento systém má dvě počítačově řízené magnetické spojky a dodává až 50 % točivého momentu na zadní kola. Australská oficiální spotřeba v kombinovaném provozu je 11,5 l/100 km [1]. Spotřeba se liší podle různých testů [2], majitelů [3], a modelů, ale řidiči udávají typicky 10 - 18 l/100 km.
Existují tři úrovně výbavy (USA):
- Sport je základní verze, prodávaná od 24 385 USD
- Touring je střední verze za cenu od 26 135 USD
- Grand Touring je nejvyšší verze, od 26 935 USD
- všechny modely jsou k dispozici s pohonem všech kol
Ceny australských modelů (pouze pohon na všechna kola):
- základní verze "CX-7 Classic" od 40 610 AUD
- nejvyšší verze "CX-7 Luxury" od 46 460 AUD
Ceny kanadských modelů:
- GS Front-Wheel Drive - 32,095 CAD
- GS All-Wheel Drive - 34 095 CAD
- GT Front-Wheel Drive - 35 295 CAD
- GT All-Wheel Drive - 37 295 CAD
Ceny modelů v České republice:
- Challenge - od 841 900 Kč
- Revolution - od 921 900 Kč
- Revolution High - od 945 900 Kč
Dostupnost
Mazda CX-7 je se prodává v těchto státech:
Bělorusko, Belgie, Bulharsko, Česko, Dánsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Řecko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Ukrajina, Velká Británie;
USA, Kanada, Chile, Kolumbie, Dominikánská republika, Guatemala, Honduras, Mexiko, Panama, Venezuela;
Čína, Hong Kong, Indonésie, Japonsko, Singapur, Thajsko;
Egypt, Jihoafrická republika;
Austrálie, Nový Zéland.
Mazda BT-50
Mazda BT-50 |
|
Mazda BT-50 |
Výrobce |
Mazda |
Výroba (státy) |
2006-dosud |
Předchozí typ |
Mazda B |
Třída |
pickup |
Počet dveří |
2/4 |
Motor(y) |
Mazda MZR-CD 2.5 (přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec) |
Rozvor (mm) |
2 985 / 3 000 mm |
Délka (mm) |
5 075 mm |
Šířka (mm) |
1 715 / 1 805 mm |
Výška (mm) |
1 620 — 1 760 mm |
Hmotnost (kg) |
1 550 — 1 894 kg |
Příbuzné vozy |
Ford Ranger |
Mazda BT-50 (kódové označení J97M) je lehký užitkový automobil (jednotunový pickup) vyráběný japonskou automobilkou Mazda. Je větší než jeho předchůdce Mazda B/Ford Ranger a neprodává se na severoamerickém trhu. Model BT-50 byl představen na autosalónu v Bangkoku 22. března 2006. S vozem Ford Ranger sdílí řadové čtyřválcové vznětové motory Ford Duratorq/MZR-CD 2.5 a 3.0. Na konci listopadu 2006 byla do nabídky přidána nová pětistupňová automatická převodovka se středovým diferenciálem BorgWarner a boční airbagy.
Vůz BT-50 se v prvním čtvrtletí roku 2008 dočkal drobných modifikací. Některé prvky volitelné výbavy se staly součástí standardní výbavy, malými úpravami prošel interiér, bylo také přidáno pět nových barev. Byla též ukončena výroba modelu 4x2 s třílitrovým vznětovým motorem.
Verze
Latinská Amerika
BT-50 (vyráběný v Kolumbii) se prodává ve třech verzích:
- zážehový řadový čtyřválec 2.6, pohon pouze 4x4. Stejný motor a převodovka se používaly u předchozího vozu Mazda B2600.
- zážehový řadový čtyřválec 2.2, pohon pouze 4x2 (zadní kola). Základní model, stejně jako dřívější B2200.
- vznětový řadový čtyřválec 2.5, buď 4x2 nebo 4x4.
Česká republika
V Česku jsou v prodeji tyto verze vozu Mazda BT-50 (vždy se vznětovým motorem MZR-CD 2.5 s přímým vstřikováním a technologií common-rail o výkonu 105 kW)[1]:
- Basis - pohon pouze 4x2, krátká kabina (2 místa)
- CE - pohon pouze 4x4, dvojitá kabina (5 míst)
- TE - pohon pouze 4x4, kabina prodloužená (4 místa, protisměrné otevírání dveří) nebo dvojitá
- GT - pohon pouze 4x4, dvojitá kabina
- GT high - pohon pouze 4x4, dvojitá kabina
STARŠÍ MODELY MAZDA
Mazda 323
Mazda 323 |
|
Mazda 323 čtvrté generace |
Výrobce |
Mazda |
Produkce (od-do) |
1964-2003 |
Výroba (státy) |
Japonsko:
Hirošima, Hofu |
Následující typ |
Mazda 3 |
Třída |
Rodinné auto |
Mazda 323 nebo Mazda Familia je japonský automobil. Vyráběla se nejdříve v Hirošimě, u novější generace i v Hofu. Kromě Japonska se vyrábí také v Malajsii, Tchaj-wanu, Jihoafrické republice, Kolumbii a na Novém Zélandu. Mezi lety 1964 a 2003 bylo vyrobeno 9 verzí.
První verze
První generace byla vyráběna od října 1964. Byla navržena intalským designerem Guigiarem. Této generaci se také říkalo Mazda 800 a Mazda 1000. Má dvě verze - sedan, combi a coupé. Vyráběly se dva typy motorů, oba čtyřválce OHV. Sedan má 720 kg, coupe 790 kg. Výroba přestala roku 1966.
Druhá verze - R1000
Druhá generace se vyráběla od roku 1966 do roku 1976. Jméno této verze jsou Mazda 1000, Mazda 1300 a Mazda 1200 (pod názvem 1200 byla prodávána v USA). Váha je 810 kg, motory byly 3 - dva OHV a jeden TC. Stejně jako první generace se vyráběla v Hirošimě - ne v Hofu jako některé novější verze. Byla ve verzích sedan a kombi.
Třetí verze
Výroba této verze začala v roce 1976. Existuje kupé, sedan a kombi. Vyráběla se se třemi motory.
Motory
- 1973-1976 - 987 cm³, 37 kW
- 1970-1973 - 1.3 L (1272 cm³) TC, 51 kW
- 1973-1976 - 1.6 L (1586 cm³), 60 kW
Verze pro USA se jmenovaly Mazda 808 a Mazda Mizer. Po třech letech výroby (1976) byla výroba této generace skončena.
Čtvrtá verze - GLC
Čtvrtá verze má samostatný název - Mazda GLC. Vyráběla se 1977-1985. Váha je 812 kg. Do tohoto auta byly montovány tři druhy motorů.
Motory
- 1.0 L (985 cm³) PC, 33 kW
- 1.3 L (1272 cm³) TC, 44 kW
- 1.4 L (1415 cm³) UC, 52 kW
Americká verze se jmenovala také GLC. Motory pro tuto verzi byly PC, TC a UC.
Pátá verze - GLC
Od roku 1980 se vyrábí pátá generace. Výroba skončila 1988. Narozdíl od předchozích verzí se vyráběla i v Hofu.
Motory
- 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
- 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
- 1.5 L (1490 cm³) 55 kW
- 1.5 L (1490 cm³) 63 kW
Šestá verze
Šestá generace se vyrábí v letech 1985–1989. Říká se jí také Ford Tonic nebo Sao Penza.
Motory
- 1985-1986 - 1.1 L (1071 cm³) 40 kW
- 1985-1986 - 1.3 L (1296 cm³) 50 kW
- 1987-1989 - 1.3 L (1324 cm³) 49 kW
- 1985-1989 - 1.5 L (1498 cm³) 54 kW
- 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) 76 kW
- 1985-1989 - 1.6 L (1597 cm³) turbo, 105 kW
- 1985-1989 - 1.7 L (1720 cm³) diesel, 42 kW
- 1985-1988 - 1.5 L (1490 cm³) 2 barrel, 54 kW
Sedmá verze - FF2F
Vyráběla se mezi 1989 a 1994. Jméno verze je FF2F. Říká se mu také Ford Laser.
Motory
- 1989-1991 - 1.6 L (1598 cm³) 64 kW
- 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 77 kW
- 1989-1994 - 1.8 L (1839 cm³) 96 kW
- 1989-1991 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 120 kW
- 1991-1994 - 1.8 L (1839 cm³)
- 1992-1993 - 1.8 L (1839 cm³) turbo, 156 kW
- 1990-1993 - 1.3 L (1324 cm³) 55 kW
- 1990-1993 - 1.7 L (1720 cm³) Diesel, 42 kW
Osmá verze - FG3G
Vyrábí se od roku 1994 do roku 1998. Samostatné jméno je FG3G. Této generaci se také říká Mazda Etude, Mazda Allegro a Ford Laser.
Motory
- 1994-1998 - 1.5 L (1489 cm³) 66 kW
- 1994-1996 - 1.8 L (1840 cm³) 84 kW
- 1994-1996 - 2.0 L (1995 cm³) 106 kW
- 1995-1999 - 1.3 L (1324 cm³) 54 kW
- 1995-1999 - 1.8 L (1840 cm³) 96 kW
- 1995-1999 - 2.0 L (1998 cm³) diesel, 52 kW
Devátá verze - FH4F
Výroba: 2000–2003. Jméno verze je FH4F, má i mnoho jiných názvů: Mazda Allegro, Ford Activa, Ford Lynx, Isamu Genki, Ford Laser, Ford Laser Lidea.
Motory
- 1.3 L
- 1.5 L
- 1.8 L
- 2.0 L
- 2.0 L Diesel
Mazda Carol
Mazda Carol je malýautomobils motorem o objemu 0,66 litru. Byl prvním čtyřmístným osobním automobilem značkyMazda. Vyrábí se od roku 1961.
P360 Carol
PoMazdě R360se začala vyrábět Mazda P360 Carol. Byl točtyřválecOHV, objem byl 358 cm³. Vyráběla se od roku1961do roku1962.
P600 Carol
Mazda P600 Carol měla motor stále čtyřválec s rozvodem OHV, objem byl 586 cm². V Japonsku se jmenovala Mazda Carol a jinde Mazda 600, Mazda P600 nebo Mazda N600. Výroba skončila v roce1972.
Chantez
Mazda Chantez (nebo Chante) se vyráběla mezi lety1972a1977. Objem byl 359 cm³.
Mazda Premacy
Mazda Premacy je minivan japonské automobilky Mazda vyráběný v letech 1999–2005.
V roce 2002 prošel model faceliftem a po dalších dvou letech výroby byl představen nástupce Mazda 5. Ve statistice německého autoklubu ADAC byla Mazda Premacy hodnocena jako nejspolehlivější vůz mezi minivany.
|
|
|