DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
 

Auta

Auta firmy Ford Motor company

Ford Mustang

Ford Mustang Logo Fordu Mustang

Logo Fordu Mustang Výrobce Ford Motor Company Produkce (od-do) 1964 — současnost Počet dveří 2

Ford Mustang je sportovní automobil vyráběný firmou Ford Motor Company. Zpočátku byl založen na modelu Ford Falcon. Výroba vozu začla 9. března 1964 v Dearbornu, Michigan a veřejnosti byl představen 17. dubna 1964 v New Yorku. Byl to nejúspěšnější Ford od Modelu A. Název navrhl John Najjar podle letounu North American P-51 Mustang. V letech 67 až 69 probíhala výroba vrcholné verze Shelby Mustang GT 500.

Bylo vyrobeno také tzv. "pony car" — naoko sportovní sedan s dlouhou střechou. Ten dal vzniknout dalším vozům jako např. Chevrolet Camaro, AMC Javelin nebo Plymouth Barracuda.
Také inspiroval některé kupé jako Toyota Celica a Ford Capri.

V roce 1971 se objevila nejsilnější verze - Mustang BOSS. Sedmilitrový motor V8 dosahoval výkonu 279,5 kW.

V roce 1974 se představila druhá generace. Ten byl ve všech rozměrech menší. Poháněl ho motor V6 o objemu 2,8 litru z typu Capri.

 

 Ve filmech

Ford Mustang byl natolik oblíbený že se objevil v celé řadě filmů. Nejdůležitější roli měl ve filmu 60 sekund. Zde hrála vrcholná verze Shelby Mustang GT 500. Lupiči kteří ji měli ukrást používali přezdívku Eleanor. Další slavná role je z filmu Bullitův případ. Detektiv Bullit pronásleduje ve svém zeleném Mustangu černé Dodge Charger. Mustang se také objevil ve třetím díle serie Rychle a zběsile. Hlavní hrdina nemá žádné jiné auto k dispozici na poslední závod a tak opraví otcovo starý zelený Mustang. Další Mustang, tentokrát cabrio se objevil v bondovce Goldfinger. Vůz patřil Tilly Mastersonové. Ve filmu se odehrává honička s Bondovo vozem Aston Martin DB5.

 
Pátá generace

 

  Ford GT 40 Ford GT  Výrobce Ford Motor Company Produkce (od-do) 2003 — 2006 Délka (mm) 4643 mm Šířka (mm) 1953 mm Výška (mm) 1125 mm Ford GT je sportovní automobil s motorem uprostřed a v současnosti je jedenáctým nejrychlejším autem na světě. Bylo vyráběné firmou Ford Motor Companyod roku 2003 do 2006.
Začalo jako koncept navržený k příležitosti stého výročí Fordu.

Ford Capri

 

 
 
Capri Cosworth

Ford Capri byl sportovním automobilem britské automobilky Ford. Vyráběl se ve třech generacích. Celkem bylo vyrobeno 1 922 847 automobilů typu Capri. Karoserie typu kupé pojme 2+2 cestující.

 

 První generace

 
Capri RS2600 MK.I

První generace se vyráběla v letech 1968 až 1974. Vyrobilo se přes milion kusů. Byl navržen v Britáii, ale výroba probíhala i v Německu. Přezdívalo se mu evropský Ford Mustang. Vozidlo získalo mnoho úspěchu v soutěžích.

 

 Druhá generace

 
Capri Mk.II

 

Třetí generace

 
Capri Mk.III

Tento typ si zahrál v seriálu Profesionálové.

 
 
zobrazení  diskuze  editace
Automobily značkyFord 1960 – 1985 (evropský trh) další » Třída 1960 1970 1980 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 Nižší     Fiesta I Fiesta II Střední Anglia 105E / Super Anglia 123E Escort I Escort II Escort III Vyší střední Consul II Cortina I Cortina II Cortina III / Taunus TC Cortina IV / Taunus III Cortina V / Taunus III Sierra Taunus G13 Taunus P4 Taunus P6   Classic Corsair     Vyšší Taunus P3 Taunus P5 Taunus P7 Taunus P7.2   Granada I Granada II Zephyr II Zephyr 4/6 III Zephyr 4/6 IV   Zodiac II Zodiac III Zodiac IV   Kupé   Consul Capri   Capri Mk1 Capri Mk2 Capri Mk3
 

Ford Anglia

 

 
 
Ford Anglia

Ford Anglia byl osobním automobilem britské pobočky automobilky Ford. Pro tento automobil je typické zadní okno s opačným sklonem. Holandský importér požadoval fotit vůz z takového úhlu, aby okno nebylo vidět.


 

 Historie

Původní Anglia se vyráběla v letech 19391953. Inovovaný Model byl na trh uveden v roce 1953. Model 100E byl velice úspěšný, přesto ho však překonal nástupce 105E z roku 1960. Vozidlo se vyrábělo i v Amsterodamu pod názvem Ford Escort. U modelu 105E byl zadní sklo vyrobeno podle vozu Lincoln Continental.


Automobil se objevil v knize o Harrym Potterovi. Byl to automobil pana Weasleyho, který ho trošku kouzelnicky upravil. Anglia uměla létat a uvnitř bylo místa jako v autobuse.

 

 Technická data

Původní motor měl objem 997 ccm a výkon 29,4 kW. V roce 1972 se objevil motor s výkonem 1197 ccm a výkonem 38,98 kW.

Ford Focus

 

 
 
 
 
Tento článek pojednává o automobilu Ford Focus prodávaném v Evropě. O podobném modelu určeném pro americký trh pojednává článek Ford Focus (USA).

Ford Focus je produktem automobilky Ford v nižší střední třídě. Jeho hlavními konkurenty jsou Volkswagen Golf a Opel Astra. Focus nahradil úspěšný model Escort.

Focus se vyrábí jako tří- a pětidveřový hatchback, sedan a kombi, druhá generace existuje také s karosérií coupé-cabriolet. Od Focusu je odvozené kompaktní MPV Focus C-MAX, resp. C-MAX.

 

 

 Ve sportu

Vozy Ford Focus se od roku 1999 účastní rally. Za jejich volanty se vystřídalo mnoho jezdců (Colin McRae, Markko Märtin, Toni Gardermeister a Roman Kresta) a získali s nimi mnoho úspěchů.

 
 
 

Ford Mondeo

 

Ford Mondeo
Ford Mondeo IV
Ford Mondeo IV
Výrobce Ford Motor Company
Další názvy Ford Contour, Mercury Mystique
Produkce (od-do) 1993–dodnes
Výroba (státy) Genk, Limburg, Belgie
Třída Střední
Počet dveří 4/5-dvéřový
Motor(y) zážehové:
1.6L Zetec I4,
1.8L Zetec I4,
1.8L Duratec I4,
2.0L Zetec I4,
2.0L Duratec I4,
2.5L Duratec V6,
3.0L Duratec V6
vznětové:
1.8L Endura-D turbodiesel I4,
2.0L Duratorq turbodiesel I4,
2.2L Duratorq turbodiesel I4
Převodovka manuální / automatická
Příbuzné vozy Ford/Mercury Cougar,
Jaguar X-Type,
Ford Fusion

 

Ford Mondeo je osobní automobil střední třídy vyráběný nadnárodní korporací Ford Motor Company prodávaný na většině světových trhů. Označení "Mondeo" pochází z latinského slova mundus, což znamená "svět".[1] První generace Mondea byla vyvíjena jako "světové auto", spolu s modely Ford Contour a Mercury Mystique určenými pro Severní Ameriku.  

 

 Mk1 & Mk2 (1993-2000)

 

Mk1

Ačkoli byla oficiální fotografie vozu představena na konci roku 1992, kdy byl v magazínu Auto Car 2.prosince 1992 publikován článek, který přinesl snímek a detaily budoucnosti Fordu v sekci rodinných vozů střední třídy. Bylo Mondeo uvedeno na trh 8. ledna 1993 a prodej začal 22. března. K dostání bylo ve čtyřdveřovém provedení sedan, pětidveřovém hatchback a pětidveřový kombi, všechy modely byly vyráběny v závodě Ford v Belgii městě Genk. Zde se od roku 1982 vyráběl vůz Ford Sierra, který byl do roku 1989 vyráběn i v anglickém závodě ve městě Dagenham.[2]

Zamýšleno jako světové auto, nahradilo Mondeo starší Ford Sierru v Evropě, Ford Telstar ve velké části Asie a na dalších trzích, zatímco Contour a Mercury Mystique nahradily Ford Tempo a Mercury Topaz v Severní Americe. Oproti Fordu Sierra mělo Mondeo poháněnou přední nápravu běžného typu a zároveň bylo k dostání ve vynikající verzi 4x4. Vývoj vozu zahájený v roce 1986 stál Ford 6 miliard amerických dolarů. Což byl jeden z nejdražších výrobních programů vůbec. U Mondea důležitý design byl rozdílný pro Ford USA v Dearborn a Ford Evropa.[3] Jeho kódové označení při vývoji bylo CDW27, což reflektovalo skutečnost, že vůz přesahuje C i D (nižší a střední) třídu a bylo světovým autem (World Car).

V roce 1996 přišlo u vozu zvýšení kvality a spolehlivosti. O rok později získalo Mondeo v nárazových testech Euro-NCAP 2 hvězdičky.

Nabídka obsahovala zážehové motory 1.6/66 kW, 1.8/85 kW a 2.0/100 kW a diesel 1.8/65 kW. Dalšími variantami byla verze 4x4 s motorem 2.0/97 kW a sportovní verze ST 200 s motorem V6 2.5/150 kW.

 

 Ocenění

  • 1993 What Car? Auto roku
  • 1994 Evropské auto roku
  • 1997 Top 10 nejspolehlivější automobil ve Velké Británii.
  • 1998 Nejprodávanější rodinný automobil ve Velké Británii.
  • 2001 Top Gear Auto roku
  • 2005 Označení 'znamenitý' v NCAP, crash test.
  • 2006 What Car? Nejužitečnější rodinné auto (Best Used Family Car)
  • 2007 Auto Express Auto roku
  • 2007 Fifth Gear Ocenění pro nejlepší "Rodinnou" novinku (Award for best Family newcomer)
  • 2007 Top Gear Auto roku (poznámka, tuto cenu dostalo Mondeo společně s vozem Subaru Legacy Outback)
  • 2008 What Car? Nejlepší combi (Best Estate Car)
  • 2008 What Car? Nejlepší rodinné auto (Best Family Car)
 

Ford Sierra

 
Ford Sierra Turnier 2,0i CLX, facelifotvaná verze od roku 1990
 
Ford Sierra liftback 5-dveřový 1,8i LX, verze od roku 1990
 
Ford P100 pickup, pohon a rok výroby neznámý
 
Ford Sierra liftback 2,0i GT, verze od roku 1990
 
Ford Sierra sedan 2,0i GT, verze od roku 1991

Ford Sierra je vozidlo automobilky Ford. Bylo vyvinuto počátkem 80-tých let na základě aerodynamických experimentů s Ford Probe III, jehož základní linie si Sierra zachovala v pětidveřové verzi po celou dobu své výroby. Sierra byla uvedena na trh v roce 1982 jako tří a pětidveřový hatcback a v nabídce byla i verze pětidveřové combi, později přibyl čtyřdveřový sedan. Design Sierry byl v roce svého uvedení velmi nadčasový, motoristické magazíny nešetřily kritikou a konzervativní zákazníci si Sierru nikdy neoblíbili. Prodeje byly v začátcích velmi nízké ale přesto bylo během 11leté produkce vyrobeno a prodáno zhruba 2,700,500 kusů. Sierra byla první auto vyrobené podle Aerodynamického trendu (koeficient odporu je úžasných 0,34) a proto na silnicích vypadala jako z jiného světa, ale o několik let později se ukázalo, že její tvary byly zvoleny strategicky. Každé auto začalo vypadat jako Sierra a dokonce když byla v roce 1993 nahrazena modelem Mondeo, byl její vzhled stále únosný.

Genezi modelu lze rozdělit na 3 základní období, z dnešního pohledu facelifty:

1982 - 1986:
zážehové motory OHC o obsahu 1,3l - 1,6l - 1,8l - 2,0l OHC „Pinto“, OHV 2,3l V6 a diesel 2,3l
Karoserie tří- a pětidveřový hatchback + kombi
Verze XR4i třídveřový hatchback s motorem 2,8i V6 později nahrazené verzí XR4x4 s v provedení 5-ti dveřový hatchback s tím též agregátem.
V roce 1986 se objevuje třídveřový hatchback Sierra RS Cosworth s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 204 koní. (5545kusů)

1987 - 1989:
zážehové motory OHC 1,6 72PS až 80PS - 1,8l 87PS až 90PS - 2,0l 100PS až 115PS, šestiválcový vidlicový OHV 2,8i 150PS a 2,9i 145PS, vznětový 2,3D z produkce Perkins.
Přibývá ABS, neřízené katalyzátory, hydraulický posilovač řízení atd.
Kompletní facelift zahrnující zadní lampy, nárazníky a celý předek vozu.
V roce 1987 je uvedena homologační série 500 kusů verze Sierra Cosworth RS500 s motorem 2,0i DOHC 16V Turbo o výkonu 224 koní.
V roce 1988 se začíná vyrábět nová verze modelu RS Cosworth v provedené čtyřdveřový sedan

1990 - 1993:
zážehové motory s řízenými katalyzátory o obsahu 1,8l - 2,0l a velmi robustní a spolehlivý 2.0i DOHC 120PS, šestiválce a vznětový motor 1,8TD 66kW.
Nabídka výbavy už zahrnovala například klimatizaci, automatickou převodovku, elektrické vyhřívání předního okna a pohon 4x4 pro verze sedan a kombi.
Drobné retuše zahrnují změněnou přední partii, nárazníky a zhruba od roku 1992 i pozměněný interiér.
V roce 1990 je RS Cosworth nahrazen verzí RS Cosworth 4x4

Sierra se prodávala i za oceánem pod značkou Merkur s motory 2.3l OHC „Lima“. Sportovní Merkur XR4Ti dosahovala díky použití přeplňování výkonu okolo 170 koní, zatímco Argentinská GHIA SX 2.3l byla vrcholem luxusu.

Krom sportovní XR4i prodávané hlavně ve Velké Británii, se v Africe vyráběla XR6 s motorem 3,0l V6 Essex a také homologační speciál XR8 s motorem 5,0l V8 OHV původně z Mustangu. Jak XR6, tak XR8 byly v dostání pouze jako pětidveřový hatchback a XR8 bylo vyrobeno pouze 250 kusů.


Jako přednosti byly svého času označovány pasivní bezpečnost, prostornost, jízdní komfort. Horší už to bylo s korozí, spotřebou zejména motorů V6 a u prvních exemplářů s kvalitou zpracování. Sierry byly pro svou výdrž často používány jako taxi, referentská vozidla, sloužila ale také jako policejní ve sborech Velké Británie či Německa.

Ford S-MAX Ford S-MAX Ford S-MAX Výrobce Ford Koncern Ford Motor Company Rok výroby od 2006 Třída střední třída Karoserie MPV Motory 2.0 – 2.5 benzín
1.8 – 2.0 diesel
Rozvor 2.850 mm Délka 4.768 mm Šířka 1.884 mm Výška 1.655 mm Hmotnost 1.605–1.905 kg Podobná auta Ford Galaxy II Konkurenční auta Citroën C4 Picasso Ford S-MAX je MPV značky Ford. Byl představen v roce 2006 jako sportovnější alternativa k novému Galaxy. S-MAX používá stejnou podvozkovou platformu a sdílí s ním část motorové palety, má však delší a nižší karosérii a výrazně sportovnější tvary. Zejména dynamické tvary a nový způsob pojetí MPV zapříčinily pozitivní přijetí nového modelu. S-MAX nakonec na mnoha trzích vykazuje lepší prodejní čísla než samotné Galaxy.   S-MAX byl zvolen vítězem ankety Car of the Year 2007.[1]   Design Modely S-MAX a Galaxy II jsou prvními zástupci tzv. kinetického designu. Proti Galaxy má S-MAX výraznější hrany a řadu neobvyklých doplňků. Například mlhová světla jsou netradičně umístěna z vnitřní spodní strany předních světlometů, na místě běžné pozice mlhovek se nachází nasávací otvory. Za předními koly jsou odvětrávací průduchy, jedná se však jen o imitaci, která nemá žádnou praktickou funkci. Čelní sklo a přední sloupek plynule navazuje na kapotu, střecha se se směrem dozadu obloukovitě svažuje.   Přehled motorizací V nabídce pro ČR jsou čtyři motory, na některých trzích se prodává také 2.0 TDCi ve verzi 96 kW. Všechny motory se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou (1.8 TDCi také s pětistupňovou), poháněna jsou vždy přední kola. Přeplňovaný pětiválcový motor Duratec 2.5 má původ u Volva, pohání také Ford Focus ST. Model 2.0 Duratec 2.5 Duratec 1.8 Duratorq TDCi 2.0 Duratorq TDCi 2.0 Duratorq TDCi Uspořádání válců 4 v řadě 5 v řadě 4 v řadě Druh motoru benzínový turbobenzín turbodiesel Objem (cm³) 1.999 2.521 1.753 1.997 Výkon (kW) 107 při 6000 ot. 162 při 5000 ot. 92 při 3700 ot. 96 při 4000 ot. 103 při 4000 ot. Kroutící moment (Nm) 190 při 4500 ot. 320 při 2100 ot. 320 při 1800 ot. 320 při 2000 ot. 320 při 2000 ot. Nejvyšší rychlost 197 km/h 230 km/h 187*/190 km/h 191 km/h 196 km/h Zrychlení 0–100 km/h 10,9 s 7,9 s 11,6*/11,4 s 10,9 s 10,2 s Kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km 9,4 l/100 km 6,2 l/100 km 6,4 l/100 km 6,4 l/100 km Emise CO2 194 g/km 224 g/km 164 g/km 169 g/km 169 g/km Pozn.: * 5stupňová manuální převodovka Statistika registrací   Registrace v ČR Rok registrace OA z toho benzín z toho diesel registrace LUV z toho benzín z toho diesel celkem OA+LUV 2006 112 14 98 92 8 84 204 2007 179 35 144 229 18 211 408 Zdroj: SDA-CIA   Registrace v Německu 2006 –  10405 2007 –  15387 Zdroj: Kraftfahrt-Bundesamt
 

Ford Kuga

Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga zepředu
Výrobce Ford Motor Company
Koncern Ford
Produkce (od-do) 2008-dosud
Výroba (státy) Německo
Předchozí typ Ford Maverick
Třída SUV
Počet dveří 4
Platforma Ford C1
Motor(y) 2,0 TDCi
Převodovka manuální šestistupňová
Příbuzné vozy Ford Focus
Volvo C30
Volvo S40
Mazda 3
 
 

Ford Kuga byl v roce 2008 k vidění na ženevském autosalonu. Jeho cena se začíná na 799 800 (800 000 ). Vyrábí se v Německém městě Saarlouis.

 Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek