Auta |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Automobily značkyFord 1960 – 1985 (evropský trh) —další » Třída 1960 1970 1980 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 Nižší Fiesta I Fiesta II Střední Anglia 105E / Super Anglia 123E Escort I Escort II Escort III Vyší střední Consul II Cortina I Cortina II Cortina III / Taunus TC Cortina IV / Taunus III Cortina V / Taunus III Sierra Taunus G13 Taunus P4 Taunus P6 Classic Corsair Vyšší Taunus P3 Taunus P5 Taunus P7 Taunus P7.2 Granada I Granada II Zephyr II Zephyr 4/6 III Zephyr 4/6 IV Zodiac II Zodiac III Zodiac IV Kupé Consul Capri Capri Mk1 Capri Mk2 Capri Mk3
Ford AngliaFord Anglia byl osobním automobilem britské pobočky automobilky Ford. Pro tento automobil je typické zadní okno s opačným sklonem. Holandský importér požadoval fotit vůz z takového úhlu, aby okno nebylo vidět.
HistoriePůvodní Anglia se vyráběla v letech 1939 až 1953. Inovovaný Model byl na trh uveden v roce 1953. Model 100E byl velice úspěšný, přesto ho však překonal nástupce 105E z roku 1960. Vozidlo se vyrábělo i v Amsterodamu pod názvem Ford Escort. U modelu 105E byl zadní sklo vyrobeno podle vozu Lincoln Continental.
Technická dataPůvodní motor měl objem 997 ccm a výkon 29,4 kW. V roce 1972 se objevil motor s výkonem 1197 ccm a výkonem 38,98 kW. Ford Focus
Tento článek pojednává o automobilu Ford Focus prodávaném v Evropě. O podobném modelu určeném pro americký trh pojednává článek Ford Focus (USA).
Ford Focus je produktem automobilky Ford v nižší střední třídě. Jeho hlavními konkurenty jsou Volkswagen Golf a Opel Astra. Focus nahradil úspěšný model Escort. Focus se vyrábí jako tří- a pětidveřový hatchback, sedan a kombi, druhá generace existuje také s karosérií coupé-cabriolet. Od Focusu je odvozené kompaktní MPV Focus C-MAX, resp. C-MAX.
Ve sportuVozy Ford Focus se od roku 1999 účastní rally. Za jejich volanty se vystřídalo mnoho jezdců (Colin McRae, Markko Märtin, Toni Gardermeister a Roman Kresta) a získali s nimi mnoho úspěchů.
Ford Mondeo
Ford Mondeo je osobní automobil střední třídy vyráběný nadnárodní korporací Ford Motor Company prodávaný na většině světových trhů. Označení "Mondeo" pochází z latinského slova mundus, což znamená "svět".[1] První generace Mondea byla vyvíjena jako "světové auto", spolu s modely Ford Contour a Mercury Mystique určenými pro Severní Ameriku.
Mk1 & Mk2 (1993-2000)
Mk1Ačkoli byla oficiální fotografie vozu představena na konci roku 1992, kdy byl v magazínu Auto Car 2.prosince 1992 publikován článek, který přinesl snímek a detaily budoucnosti Fordu v sekci rodinných vozů střední třídy. Bylo Mondeo uvedeno na trh 8. ledna 1993 a prodej začal 22. března. K dostání bylo ve čtyřdveřovém provedení sedan, pětidveřovém hatchback a pětidveřový kombi, všechy modely byly vyráběny v závodě Ford v Belgii městě Genk. Zde se od roku 1982 vyráběl vůz Ford Sierra, který byl do roku 1989 vyráběn i v anglickém závodě ve městě Dagenham.[2] Zamýšleno jako světové auto, nahradilo Mondeo starší Ford Sierru v Evropě, Ford Telstar ve velké části Asie a na dalších trzích, zatímco Contour a Mercury Mystique nahradily Ford Tempo a Mercury Topaz v Severní Americe. Oproti Fordu Sierra mělo Mondeo poháněnou přední nápravu běžného typu a zároveň bylo k dostání ve vynikající verzi 4x4. Vývoj vozu zahájený v roce 1986 stál Ford 6 miliard amerických dolarů. Což byl jeden z nejdražších výrobních programů vůbec. U Mondea důležitý design byl rozdílný pro Ford USA v Dearborn a Ford Evropa.[3] Jeho kódové označení při vývoji bylo CDW27, což reflektovalo skutečnost, že vůz přesahuje C i D (nižší a střední) třídu a bylo světovým autem (World Car). V roce 1996 přišlo u vozu zvýšení kvality a spolehlivosti. O rok později získalo Mondeo v nárazových testech Euro-NCAP 2 hvězdičky. Nabídka obsahovala zážehové motory 1.6/66 kW, 1.8/85 kW a 2.0/100 kW a diesel 1.8/65 kW. Dalšími variantami byla verze 4x4 s motorem 2.0/97 kW a sportovní verze ST 200 s motorem V6 2.5/150 kW.
Ocenění
Ford Sierra![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ford Sierra je vozidlo automobilky Ford. Bylo vyvinuto počátkem 80-tých let na základě aerodynamických experimentů s Ford Probe III, jehož základní linie si Sierra zachovala v pětidveřové verzi po celou dobu své výroby. Sierra byla uvedena na trh v roce 1982 jako tří a pětidveřový hatcback a v nabídce byla i verze pětidveřové combi, později přibyl čtyřdveřový sedan. Design Sierry byl v roce svého uvedení velmi nadčasový, motoristické magazíny nešetřily kritikou a konzervativní zákazníci si Sierru nikdy neoblíbili. Prodeje byly v začátcích velmi nízké ale přesto bylo během 11leté produkce vyrobeno a prodáno zhruba 2,700,500 kusů. Sierra byla první auto vyrobené podle Aerodynamického trendu (koeficient odporu je úžasných 0,34) a proto na silnicích vypadala jako z jiného světa, ale o několik let později se ukázalo, že její tvary byly zvoleny strategicky. Každé auto začalo vypadat jako Sierra a dokonce když byla v roce 1993 nahrazena modelem Mondeo, byl její vzhled stále únosný. Genezi modelu lze rozdělit na 3 základní období, z dnešního pohledu facelifty: 1982 - 1986: 1987 - 1989: 1990 - 1993: Sierra se prodávala i za oceánem pod značkou Merkur s motory 2.3l OHC „Lima“. Sportovní Merkur XR4Ti dosahovala díky použití přeplňování výkonu okolo 170 koní, zatímco Argentinská GHIA SX 2.3l byla vrcholem luxusu. Krom sportovní XR4i prodávané hlavně ve Velké Británii, se v Africe vyráběla XR6 s motorem 3,0l V6 Essex a také homologační speciál XR8 s motorem 5,0l V8 OHV původně z Mustangu. Jak XR6, tak XR8 byly v dostání pouze jako pětidveřový hatchback a XR8 bylo vyrobeno pouze 250 kusů.
Ford S-MAX
Ford S-MAX
![]() 1.8 – 2.0 diesel Rozvor 2.850 mm Délka 4.768 mm Šířka 1.884 mm Výška 1.655 mm Hmotnost 1.605–1.905 kg Podobná auta Ford Galaxy II Konkurenční auta Citroën C4 Picasso Ford S-MAX je MPV značky Ford. Byl představen v roce 2006 jako sportovnější alternativa k novému Galaxy. S-MAX používá stejnou podvozkovou platformu a sdílí s ním část motorové palety, má však delší a nižší karosérii a výrazně sportovnější tvary. Zejména dynamické tvary a nový způsob pojetí MPV zapříčinily pozitivní přijetí nového modelu. S-MAX nakonec na mnoha trzích vykazuje lepší prodejní čísla než samotné Galaxy. S-MAX byl zvolen vítězem ankety Car of the Year 2007.[1] Design Modely S-MAX a Galaxy II jsou prvními zástupci tzv. kinetického designu. Proti Galaxy má S-MAX výraznější hrany a řadu neobvyklých doplňků. Například mlhová světla jsou netradičně umístěna z vnitřní spodní strany předních světlometů, na místě běžné pozice mlhovek se nachází nasávací otvory. Za předními koly jsou odvětrávací průduchy, jedná se však jen o imitaci, která nemá žádnou praktickou funkci. Čelní sklo a přední sloupek plynule navazuje na kapotu, střecha se se směrem dozadu obloukovitě svažuje. Přehled motorizací V nabídce pro ČR jsou čtyři motory, na některých trzích se prodává také 2.0 TDCi ve verzi 96 kW. Všechny motory se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou (1.8 TDCi také s pětistupňovou), poháněna jsou vždy přední kola. Přeplňovaný pětiválcový motor Duratec 2.5 má původ u Volva, pohání také Ford Focus ST. Model 2.0 Duratec 2.5 Duratec 1.8 Duratorq TDCi 2.0 Duratorq TDCi 2.0 Duratorq TDCi Uspořádání válců 4 v řadě 5 v řadě 4 v řadě Druh motoru benzínový turbobenzín turbodiesel Objem (cm³) 1.999 2.521 1.753 1.997 Výkon (kW) 107 při 6000 ot. 162 při 5000 ot. 92 při 3700 ot. 96 při 4000 ot. 103 při 4000 ot. Kroutící moment (Nm) 190 při 4500 ot. 320 při 2100 ot. 320 při 1800 ot. 320 při 2000 ot. 320 při 2000 ot. Nejvyšší rychlost 197 km/h 230 km/h 187*/190 km/h 191 km/h 196 km/h Zrychlení 0–100 km/h 10,9 s 7,9 s 11,6*/11,4 s 10,9 s 10,2 s Kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km 9,4 l/100 km 6,2 l/100 km 6,4 l/100 km 6,4 l/100 km Emise CO2 194 g/km 224 g/km 164 g/km 169 g/km 169 g/km Pozn.: * 5stupňová manuální převodovka Statistika registrací Registrace v ČR Rok registrace OA z toho benzín z toho diesel registrace LUV z toho benzín z toho diesel celkem OA+LUV 2006 112 14 98 92 8 84 204 2007 179 35 144 229 18 211 408 Zdroj: SDA-CIA Registrace v Německu 2006 – 10405 2007 – 15387 Zdroj: Kraftfahrt-Bundesamt Ford Kuga
Ford Kuga byl v roce 2008 k vidění na ženevském autosalonu. Jeho cena se začíná na 799 800 Kč (800 000 Kč). Vyrábí se v Německém městě Saarlouis. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||